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교원지원

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1. 목적

I-Faculty House는 외국인 교원의 편의를 위해 제공되는 교내 숙박 시설입니다.

2. 대상
  • 외국 국적을 가진 자로 본교에서 초청하여 강의 및 연구 활동을 하는 교원 및 연구원
  • 단과대학장의 초청을 받아 교내 연구 및 행사를 위해 내한한 외국 소재 대학 관계자
  • 기타 학교의 중장기적인 발전을 감안하여 국제교류처장이 승인한 자
3. 최장 사용기간

최장 사용기간은 1학기(6개월)를 넘을 수 없습니다.
단 특별한 사유가 있을 경우 사전에 국제교류처장의 허가를 받아 연장 가능하되 최대 1년을 넘을 수 없습니다.

4. 객실의 유형

I-Faculty House는 총 9실이며, 실별 유형은 아래와 같습니다.

방 종류

크기

유형

객실 수

호실

싱글 (Standard Single)

크기 : 30m2

유형 : 1인실 (싱글침대1개)

객실 수 : 1

호실 : 652호

트윈 (Standard Twin)

크기 : 40m2

유형 : 2인실 (싱글침대개)

객실 수 : 3

호실 : 451호, 551호, 651호

디럭스 더블 (Deluxe Double)

크기 : 50m2

유형 : 확장형 2인실 (더블침대1개)

객실 수 : 5

호실 : 653호, 654호, 655호, 656호, 657호

5. 사용료

각 실별 사용료는 다음과 같습니다.

방 종류

유형

호실

사용료(일)

싱글 (Standard Single)

유형 : 1인실 (싱글침대1개)

호실 : 652호

사용료(일) : 50,000원

트윈 (Standard Twin)

유형 : 2인실 (싱글침대개)

호실 : 451호, 551호, 651호

사용료(일) : 60,000원

디럭스 더블 (Deluxe Double)

유형 : 확장형 2인실 (더블침대1개)

호실 : 653호, 654호, 655호, 656호, 657호

사용료(일) : 70,000원

6. 신청방법

I-Faculty House의 모든 예약·변경·취소는 해당 교원의 초청 단과대학에서 외국인지원팀(서울C)으로 업무연락을 통하여 서면 의뢰하며, 외국인지원팀에서는 사용허가를 업무연락을 통하여 회신하는 것을 원칙으로 합니다.

7. 구비서류

예약 시 제출해야 할 서류는 다음과 같습니다.

  1. 초청 단과대학에서 작성한 업무연락(전자공문)
  2. 숙소예약 신청서
  3. 초청기관 서약서
  • 초청서신 등 추가 서류를 요청할 수 있음
  • ‘숙소예약 신청서’ 및 ‘초청기관 서약서’는 공지사항-Download- ‘I-Faculty House 예약관련 구비서류’에서 다운로드 받을 수 있습니다.
8. 사진
세부내용은 아래 규정을 참조하시기 바랍니다. 다운로드
9. I-Faculty House 가는 방법

I-Faculty House는 경영대학 건물(오비스홀)에 위치해있습니다.

  • 1. 건물 입구에서 표시된 문으로 들어가세요.

  • 2. 왼쪽 문으로 들어가세요.

  • 3. 엘리베이터를 이용하여 호실이 있는 층으로 올라가세요. 탑승 층은 3층입니다.

1. Purpose

The I-Faculty House is for the lodging of visiting international faculty.

2. Target Groups
  • Non-Koreans who have been invited by Kyung Hee University (KHU) as visiting professors or researchers.
  • Faculty members from universities outside of Korea whom were invited by KHU for approved activities such as teaching, researches or conferences.
  • Other parties relevant to the medium and long-term development plans for the university, with permission from the head of The Office of International Affairs.
3. Lodging Period Limitations

Under the regular circumstances, the total period of stay should not exceed six months per semester. However, professors with extenuating circumstances are able to extend their stay for another six months when permission of the head of The Office of International Affairs is given. (Note: the total number of stay still should be kept within a year.)

4. Lodging Classifications

The I-Faculty House has a total of nine rooms. Room types are shown below

Room Type

Size

Specifics

Quantity

Room Number

Standard Single

Size : 30m2

Specifics : 1person per room (1 single beds)

Quantity : 1

Room Number : #652

Standard Twin

Size : 40m2

Specifics : 2person per room (2 single beds)

Quantity : 3

Room Number : #451, #551, #651

Deluxe Double

Size : 50m2

Specifics : 2person per room (1 double bed)

Quantity : 5

Room Number : #653, #654, #655, #656, #657

5. Costs and Fees

Accommodation fees for each room are listed below

Room Type

Specifics

Room Number

Accommodation Fee

Standard Single

Specifics : 1 person per room (1 single beds)

Room Number : 652

Accommodation Fee : KRW 50,000/night

Standard Twin

Specifics : 2 person per room (2 single beds)

Room Number : 451, 551, 651

Accommodation Fee : KRW 60,000/night

Deluxe Double

Specifics : 2 person per room (1 double bed)

Room Number : 653, 654, 655, 656, 657

Accommodation Fee : KRW 70,000/night

6. Application Procedure

The I-Faculty House's reservations, changes in stay and cancellations are all handled through the inviting college and require a University Internal Memorandum (업무연락). The memorandum must be requested by the inviting department, which will be received, processed, and completed by Division of International Students and Scholar Services.

7. Required Documents

The following documents must be presented when the reservation is placed

  1. University Internal Memorandum (업무연락)
  2. Application form
  3. Written consent from the inviting institute or college
  • The invitation form and other documents may also be requested
  • ‘Application Form’ and ‘Written consent from the inviting institute or college’ can be downloaded in the Notification-Download board.
8. PHOTOS
For more detailed information, please check the file attached. DownLoad
9. How to get to the I-Faculty House

I-Faculty House is located in Orbis Hall.

  • 1. Go straight to the marked door.

  • 2. Go left to the marked door.

  • 3. Use Lift to get to the room. Main floor is 3F.

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